Onze school

De Wilbertschool is gelegen in de wijk “Het Wilbert”. De school wordt bezocht door kinderen uit deze wijk en door kinderen uit andere wijken van Hengelo, waarvan de ouders specifiek voor Jenaplanonderwijs hebben gekozen.
Onze school is gehuisvest in een sfeervol, karakteristiek schoolgebouw dat omringd wordt door een ruim plein en een mooie groene binnentuin.

Kenmerkend voor onze school is het Jenaplanconcept. Op de Wilbertschool staat het kind centraal. Ieder kind is uniek. Kinderen krijgen bij ons de ruimte om zelf initiatief te nemen.

Leren doe je niet alleen uit de boeken. Leren doe je ook door met elkaar te praten (gesprek), door met elkaar te spelen (spel), uiteraard door met elkaar te werken (werk) en door met elkaar te vieren (viering).
Andere kenmerken zijn de kleinschaligheid en de goede ICT- voorzieningen. Er wordt Engels gegeven in alle groepen.
Onze school voorziet ook in buitenschoolse opvang. Dit doen wij in samenwerking met Partou. BSO ’t Wilbert is in onze school gesitueerd.

Ons betrokken team probeert een veilige, prettige leeromgeving te creëren waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

U bent van harte welkom om een kijkje te komen nemen en sfeer te proeven.